Sun. Sep 26th, 2021

[ad_1]

9 maanden zwangerschap en nog een paar maanden na de geboorte van je kind kunnen hun tol gaan eisen. Maar na een tijdje komt dan toch de dag waarop de baby bij opa en oma of andere familieleden mag gaan slapen. Dat betekent dat het eerste avond uit in maanden waarop je als mama weer plezier kunt gaan maken met je partner, vrienden of kennissen in aantocht is. 

Je mooiste outfit uit de kast toveren of juist een nieuwe te gekke outfit inslaan: zolang je maar weer even helemaal in de spotlights kan staan op jouw eerste avondje uit na de zwangerschap. Kies voor iets wat het beste bij je past: zowel bij je lichaam, als bij je stemming. Je wilt tenslotte wel blij zijn met jouw outfit als je er eindelijk weer even tussenuit mag. Dit artikel geeft jou wat handige tips en ideeën voor deze speciale avond uit, dus lees snel verder!

Bereid je op tijd voor

Als je voor je zwangerschap misschien wel heel regelmatig avondjes uit plande, is dit natuurlijk een flinke tijd geleden als je na de zwangerschap voor het eerst weer een avondje uit gaat. Een handige tip is dan ook om jezelf hier goed op voor te bereiden. Aangezien het een lange tijd terug is, kan het zomaar zo zijn dat je jouw routine hierin niet helemaal meer weet. 

Urenlang voor de kledingkast staan, bepalen of je krullend of stijl haar wilt hebben en kiezen welke schoenen er nou het beste bij je outfit staan: al met al kan het een lange tijd in beslag nemen. Hoe eerder je overtuigd bent van deze kwesties, hoe minder tijd het in beslag zal nemen. Tijd die je waarschijnlijk beter kunt stoppen in het voorbereiden van het nachtje weg van jouw baby. 

Zorg ervoor dat je genoeg hebt gegeten van tevoren

Een goede bodem is belangrijk voordat je een avondje uit gaat. Of je nu gaat uiteten of thuis gaat eten: het is van belang dat je goed en voldoende eet voordat je weg gaat. Als je namelijk weinig eet voordat je een avondje uit gaat, kan het sneller mis gaan. Als je alcohol gaat drinken als je weinig hebt gegeten, kan het namelijk zo zijn dat je de alcohol veel sneller voelt. Als je de avond lang vol wilt houden, is het daarom echt een aanrader om te zorgen voor een goede bodem. Zo houd je het langer vol en dit is natuurlijk een groot voordeel. 

Let niet te veel op die zwangerschapskilo’s

Sta je voor je kledingkast en past dat ene jurkje toch niet zo mooi als voor de zwangerschap? Daar is natuurlijk niets geks aan. Trek je daarom ook niet te veel aan van die extra zwangerschapskilo’s. Je hebt tenslotte 9 maanden lang een kindje gedragen, het is niet gek dat er wat extra kilo’s aanzitten. Als je jezelf niet comfortabel voelt in een strak jurkje, kun je natuurlijk ook kiezen voor een wat lossere outfit. Of dit nu een jurkje is of een andere leuke party outfit: het is helemaal aan jou. 

Ga niet meteen te hard van stapel

Je hebt natuurlijk al een flinke tijd geen alcohol gedronken. Als je dit op het eerste avondje uit dan ook voor de eerste keer doet, is het verstandig om niet meteen te hard van stapel te lopen. Hoewel dit misschien wel verleidelijk is, is het niet aan te raden. Jouw lijf moet tenslotte ook weer wennen aan de glazen alcohol. 

Als je na zo’n lange tijd direct heel veel alcohol gaat drinken, kan het in je nadeel werken. Wellicht ben je veel sneller aangeschoten. Nu je eindelijk na zo’n lange tijd weer een avondje uit bent, wil je het natuurlijk nog wel goed blijven herinneren. Drink dus niet meteen te veel, pak het rustig aan. Je zou er ook altijd nog voor kunnen kiezen om zo af en toe een glaasje water tussendoor te drinken. Probeer ook zo veel mogelijk de shotjes te laten staan. 

Trek niet meteen je hoogste hakken aan

Ook dit zal je niet meer zo gewend zijn: het dragen van hoge hakken. Tijdens je zwangerschap heb je dit waarschijnlijk niet al te vaak gedaan. Als je dit bij het eerste avondje uit weer van plan bent, is het wel goed om hier rekening mee te houden. Het kan namelijk zomaar zo zijn dat wanneer je hoge hakken draagt tijdens je eerste avondje uit, je al snel last krijgt van zere voeten. Aangezien het kan zijn dat je moet wennen aan het dragen van hakken, kan het daarom een aanrader zijn om niet je allerhoogste hakken uit de kast te trekken. 

Neem een extra setje pads mee

Geef jij nog borstvoeding? Dan is het een aanrader om tijdens jouw avondje uit een extra setje pads mee te nemen. Je kunt hierin beter het zekere voor het onzekere nemen, je wilt tenslotte niet dat jouw avond al vroeg eindigt nu je eindelijk weer op pad mag. 

De avond vastleggen

Na een flinke tijd ben je er eindelijk weer eens even tussenuit. En dat moet je natuurlijk niet vergeten vast te leggen! Of je nu met familieleden, vrienden of kennissen een avondje uit bent: foto’s van deze speciale avond mogen eigenlijk niet ontbreken. 

Je hoeft uiteraard niet de hele avond foto’s te maken, je moet vooral van deze mooie avond gaan genieten. Het is tenslotte een hele tijd geleden. Een paar toffe foto’s schieten op deze mooie avond kan echter nooit kwaad, want hier kun je later weer met veel plezier op terugkijken.

Zorg ervoor dat je in de ochtend erna nog vrij bent

Een avondje ouderwets stappen kan er nog wel eens in gaan hakken bij je. Het kan zomaar zo zijn dat je jezelf de volgende ochtend niet helemaal fit gaat voelen. Om jezelf hierop voor te bereiden, is het handig om te regelen dat je in de ochtend nog even vrij hebt en dus nog niet volop voor je baby hoeft te zorgen. 

Wellicht kunnen jouw partner of je ouders het nog voor wat extra uurtjes overnemen, zodat jij de tijd krijgt om te herstellen van de avond. Je kunt namelijk vast wel wat extra uurtjes slaap gebruiken. Zodra je jezelf weer goed voelt, kun je natuurlijk weer snel naar de kleine!

Zorg ervoor dat je een goed ontbijt in huis hebt

Als je bent ontwaakt na een avondje stappen, is een goed ontbijt zeker aan te raden. Zorg er daarom voor dat je dit voorafgaand aan het avondje uit hebt geregeld. Wellicht een lekker eitje met verse jus d’orange of een glas water? Denk hier van tevoren dus over na, want het zou tenslotte jammer zijn als je niet de juiste ingrediënten in huis hebt voor een lekker ontbijtje na een avondje stappen. Een goed ontbijt na een avondje stappen is belangrijk. Als je jezelf niet zo fit voelt knap je hier namelijk wellicht wat van op. 

Bovenstaande ideeën en tips kun je zeker in je achterhoofd houden als je binnenkort weer een eerste avondje uit gaat plannen na de zwangerschap. Deze ideeën en tips kunnen namelijk heel goed van pas gaan komen en kunnen jou erbij helpen om jouw avondje uit tot een groot succes te brengen. Laat die avond uit maar snel komen!

[ad_2]

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *