Tue. Dec 7th, 2021

Gezien het hoge percentage mislukkingen bij het aannemen van verkoopmedewerkers, valt het mij op dat de meeste verkoopmanagers geen formele training krijgen over hoe ze verkoopprofessionals goed kunnen doorlichten. Na 20 jaar in sales recruitment bureau inhuren; Ik heb geleerd verder te kijken dan poespas, aanwezigheid en extraversie en te vertrouwen op een herhaalbare en voorspellende aanpak. De basis van dit proces begint met deze 4 verkooptips die we hebben ontworpen voor een langdurige klant.

Proces.

Het is essentieel om aan alle kandidaten dezelfde vragen te stellen en ze door dezelfde interviewstappen te leiden. Alleen door twee kandidaten door dezelfde lens te vergelijken en tegenover elkaar te stellen, kun je objectief bepalen welke salesprofessional ‘beter’ is. Kun je je, om een ​​analogie te geven, een voetbalteam voorstellen dat spelers evalueert zonder een consistente reeks oefeningen en criteria?

Huur voor sterke punten (geen gebrek aan zwakke punten).

Naar mijn mening selecteren de meeste sollicitatieprocedures van bedrijven “veilige” kandidaten. Hoewel deze ‘veilige’ medewerkers geen zwakke punten hebben, missen ze vaak ook sterke sterke punten.

Een sleutel tot het opzetten van een effectief onderzoeksproces is het identificeren van wat het moeilijkste deel van het werk is. Hoe moeilijker, hoe kritischer het is om voor deze troepenmacht te rekruteren. Totdat u dit begrijpt, zal het succes van uw werving tot op zekere hoogte gebaseerd zijn op geluk. Als u niet over voldoende gegevens beschikt om deze vraag objectief te beantwoorden, zoek dan naar de unieke eigenschap die alle topverkopers bezitten.

De toon zetten.

Aan het begin van het selectieproces (interview) delen we de stappen van ons interview schriftelijk met potentiële kandidaten. Als onderdeel van dat proces verifiëren we de verkoopcijfers, w-2, en voeren we een achtergrondcontrole uit. We delen ook dat de enige mogelijkheid van de kandidaat om potentiële problemen aan de orde te stellen, zich aan het begin van het proces bevindt.

Na het toevoegen van deze stap vielen ons vier dingen op. 1. De beste legitieme werknemers waren onder de indruk van de zorgvuldigheid bij het inhuren. 2. Sommige kandidaten verdwenen gewoon nadat we ze onder druk hadden gezet om documentatie te verstrekken. 3. De overige kandidaten gaven ons nauwkeurige antwoorden en namen het sollicitatieproces serieus. 4. Omzet gedaald (verkeerde aanwervingen).

Rollenspel.

Mijn raamwerk voor het evalueren van het vermogen van een verkoopprofessional om een ​​taak uit te voeren, is om breed te beginnen en tot het einde diep te graven. Daar hebben we twee redenen voor. 1. Laat de vertegenwoordiger zich op zijn gemak voelen, zodat we zijn talent evalueren en niet zijn vermogen om koud te presteren. 2. We hebben weinig twijfel over de ware bekwaamheid van de vertegenwoordiger. Voor alle duidelijkheid: deze tijd wordt besteed aan het onderzoeken van het vermogen van een verkoopprofessional om het moeilijkste deel van het werk te doen. Als prospectie bijvoorbeeld het moeilijkste is, gaan we daar diep in graven.

Tips voor het inhuren van sales: het volgende niveau.

Deze 4 tips voor het inhuren van verkopers helpen de basis te leggen voor het consequent en herhaaldelijk kiezen van de beste verkopers. Er zijn extra lagen nodig om een ​​voorspellend verkoopgesprekproces te creëren

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *