Mon. Dec 6th, 2021

Artsen kunnen fosfodiësterase type 5-remmers, zoals Viagra, Kamagra Oral Jelly, voorschrijven voor erectiestoornissen. Veranderingen in levensstijl, waaronder lichaamsbeweging en gewichtsverlies, zijn ook effectief bij de behandeling van erectiestoornissen.

Oefening versus andere behandelingen

Het behandelen van de oorzaak van erectiestoornissen heeft langdurige resultaten, terwijl medicatie slechts tijdelijke verlichting biedt. Ook vinden sommige mensen dat de medicijnen niet effectief zijn.

Soms zijn psychologische factoren verantwoordelijk voor erectiestoornissen. In deze gevallen kan een persoon baat hebben bij vormen van gesprekstherapie.

Wat voor soort oefening kan helpen?

Oefeningen die de bekkenbodemspieren versterken, kunnen mensen met erectiestoornissen ten goede komen.

De bekkenbodemspieren zijn de sleutel tot het in stand houden van de bloedstroom naar de penis en het behouden van erecties.

De spieren doen dit door druk uit te oefenen op de aderen in de penis. Door de druk kan het bloed het gebied niet verlaten, waardoor een erectie mogelijk is.

Deze oefeningen zijn gericht op de spieren van het onderste bekken en in het bijzonder op een die de pubococcygeus wordt genoemd. Dit vormt een lus van het schaambeen naar het staartbeen en ondersteunt de bekkenorganen.

Wanneer deze spier zwak wordt, kan het niet voorkomen dat bloed de penis in erectie verlaat.

Het uitvoeren van bekkenbodemoefeningen zal de tonus van de pubococcygeus versterken en verbeteren. Het kan 4 tot 6 weken duren voordat een persoon een verschil in erecties opmerkt.

  1. Activering van de bekkenbodemspieren

Deze oefening is eenvoudig maar belangrijk. Het leert een persoon de bekkenbodemspieren te activeren.

Ga liggen met je knieën gebogen, je voeten plat op de grond en je armen langs je lichaam.

Adem uit en knijp je bekkenbodemspieren samen voor een telling van drie.

Adem in en laat los voor een telling van drie.

Neem de tijd om de juiste spiergroep te identificeren – die in het lagere bekken. In plaats daarvan kan het gemakkelijk zijn om per ongeluk andere spieren samen te trekken, vooral die in de buik, billen of benen.

 

  1. Activering van de zittende bekkenbodem

Ga zitten met je armen langs je lichaam en je voeten plat op de grond, op heupbreedte van elkaar.

Gebruik dezelfde techniek hierboven, activeer je bekkenbodemspieren voor een telling van drie en laat los voor een telling van drie.

Zorg ervoor dat de spieren van de buik, billen en benen niet samentrekken.

  1. Activering van de staande bekkenbodem

Ga rechtop staan ​​met je armen langs je lichaam en je voeten op heupbreedte.

Met de bovenstaande techniek activeer je de bekkenbodemspieren voor een telling van drie en laat je ze los voor een telling van drie.

Zorg ervoor dat de spieren van de buik, billen en benen niet samentrekken

  1. Knie valt

Dit is een beginnersoefening met kleine bewegingen.

Ga liggen met je knieën gebogen, je voeten plat op de grond en je armen langs je lichaam.

Houd je ruggengraat in een neutrale positie, met een kleine ruimte tussen het midden van je rug en de vloer.

Adem uit, knijp in je bekkenbodemspieren en laat langzaam een ​​knie op de grond zakken. Laat hem gewoon zo laag mogelijk zakken met behoud van de activatie van de bekkenbodemspieren. Houd je bekken stabiel.

Adem in, laat je spieren los en buig je knie weer.

Herhaal aan de andere kant.

Begin met vier tot vijf herhalingen aan elke kant en bouw dit op tot 10.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *