Thu. May 19th, 2022

In de afgelopen jaren is de trend van het bedrukken van t shirt maken op maat enorm toegenomen. Marketeers beginnen de kracht van t-shirts in advertenties te beseffen. Ze gebruiken ze voor de promotie van hun merk. De vraag naar op maat gemaakte t-shirts neemt met de dag toe, net als het bedrukken van gepersonaliseerde t-shirts.

T-shirt ontwerpen lijkt misschien een leuke en speelse bezigheid, maar met het juiste strategische ontwerp kan het een waardevol marketinginstrument zijn. Of je nu je eigen t-shirt wilt maken of er een wilt ontwerpen voor je medewerkers of klanten, op maat gemaakte t-shirts bieden promotors de mogelijkheid om een ​​gesprek over het bedrijf te beginnen, waar ze ook gaan.

Hier zijn de 5 professionele tips voor het maken van de beste t-shirtontwerpen

  1. Ontdek waarom je een t-shirt nodig hebt

Elk bedrijf heeft andere doelen en gebruikt daarom verschillende manieren om die doelen te bereiken. Als je van plan bent om een ​​t-shirt op maat voor je merk te ontwerpen, kunnen daar verschillende redenen voor zijn.
merkwaarden

Er is een oud gezegde: “Een foto zegt meer dan duizend woorden”. Maakt van uw zakelijke T-shirt een ideaal overtuigend verkooppraatje. Door een goede ontwerpstrategie kunt u communiceren over de producten of diensten van uw merk.

Promotie

Als het gaat om het promoten van bedrijven, zijn op maat gemaakte t-shirts niet minder dan een wandelende advertentie. Het creëert opwinding en biedt een goede zichtbaarheid aan uw bedrijf in combinatie met een invloedrijk imago.

Interne eenheid

Experts zeggen dat interne marketing werknemers helpt een sterke emotionele band met het bedrijf te ontwikkelen. Dit verhoogt op zijn beurt het gevoel van betrokkenheid en motivatie van de medewerkers voor de bedrijfsdoelen.

  1. Ken je publiek

Zodra u duidelijk bent over uw printdoelen, is de volgende stap het identificeren van uw doelgroep.

Beantwoord de volgende vragen over uw doelgroep voordat u een t-shirtontwerp maakt:

• Wie zou er een t-shirt dragen?

• Wat voor hobby’s en interesses hebben deze mensen?

• Tot wat voor soort sociale netwerken of online communities behoren ze?

• Zijn deze mensen gepassioneerd genoeg om uw producten of diensten te kopen?

Het ontwerpen van een t-shirt voor een tiener zal er over het algemeen bijvoorbeeld anders uitzien dan een t-shirt dat is ontworpen voor een volwassene. Je moet één ding in gedachten houden: het op maat ontworpen t-shirt is een marketingtool. En als u het ontwerpt rond uw doelgroep, plaatst u uzelf in een betere positie om vanuit marketingoogpunt de grootste impact te hebben.

  1. Bepaal uw budget, hoeveelheid en planning

Nu je duidelijk bent over je doel en publiek, is het tijd om wat details te regelen, zodat je je beter kunt concentreren op je ontwerp.

Budget

Elk bedrijf heeft een budget. Hoeveel u wilt uitgeven, heeft invloed op uw ontwerp. Wil je meer gedetailleerde afbeeldingen met bijvoorbeeld kleuren, dan kost dat meer. Denk vooraf in dollars, zodat u een perfecte balans kunt vinden tussen creatieve opties en het aantal hoeveelheden dat u kunt produceren of printen.

Hoeveelheid

De keuze van uw afdrukmethode is recht evenredig met de hoeveelheid die u wilt afdrukken. Er zijn enkele afdrukmethoden die kosten per eenheid hebben, terwijl andere worden gebruikt voor bulkproductie. Maar onthoud dat als het om kwaliteit gaat, kwantiteit er niet toe doet. Je wilt immers dat mensen T-shirts langer dragen.

  1. Kies een type overhemd

We kennen allemaal de verschillende stijlen die beschikbaar zijn in t-shirts: V-hals, polohals, ronde hals, korte mouwen, lange mouwen, enz. Niet alleen het budget, maar ook het type t-shirt dat je kiest, biedt een aantal onderscheidende kenmerken. ontwerpmogelijkheden Een t-shirt met lange mouwen geeft je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je merkidentiteit op de mouwen te bedrukken.

  1. Kies een goede stof

Als het gaat om ideeën voor het ontwerpen van t-shirts of overhemden, zijn niet alle stoffen gelijk. Voor drukkers zijn stoffen als doeken voor kunstenaars. Net zoals een slecht canvas een mooi schilderij kan vernietigen, kan hetzelfde gezegd worden van een t-shirt gemaakt van materiaal van slechte kwaliteit. Daarom is het essentieel om aandacht te besteden aan de stof.

Hier zijn enkele voorkeursstoffen op basis van druktechnieken:

• Zeefdruk
Voorkeursstof: Katoen

• Direct naar kledingstuk (DTG)
Voorkeursstof: Katoen

• Overdracht afdrukken
Voorkeursstof: polyester

• Sublimatie printen
Voorkeursstof: polyester

Laat u tot slot inspireren door de laatste trends. Denk eraan om ze niet te kopiëren, aangezien trends voortdurend veranderen en de kans groot is dat wanneer u een T-shirt met een bepaald ontwerp maakt, andere ontwerpers overgaan op nieuwere ontwerpen. En niemand zal het merken tot het moment dat het op de markt wordt gelanceerd.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.