Sat. Aug 13th, 2022

Bedrijven die afhankelijk zijn van de verkoop van producten of diensten worden voortdurend gedwongen om te blijven kijken naar hun eigen verkooptechnieken en die van hun concurrenten. Ze moeten vragen: ‘Waarom kopen mensen bij hen en niet bij ons?’ De zakenwereld staat niet stil en bedrijven die hun verkooptechnieken niet constant verbeteren en verfijnen, zullen het niet overleven.

Moet je een geboren verkoper zijn om te slagen?

Er is een algemene misvatting dat verkopen een natuurlijke vaardigheid is waarmee je geboren wordt of niet. Dit kan niet verder van de waarheid zijn. Het is zeker een feit dat sommige mensen een natuurlijk talent voor verkoop lijken te hebben, maar verkopen omvat een reeks vaardigheden en verkooptechnieken die voortdurend worden geleerd en herzien, aangezien de gewoonten van klanten veranderen en de zakenwereld mee verandert.

Er zijn eigenlijk een aantal basisverkooptechnieken die al heel lang bestaan, maar die veel professionele verkopers niet lijken te begrijpen. Een daarvan is dat mensen kopen wat ze willen, niet wat ze nodig hebben. De beslissing om te kopen wordt getriggerd door verlangens en emoties, niet door logica, want de logica komt later binnen om de aankoop te rechtvaardigen. Succesvolle verkooptechnieken zullen zich dus concentreren op emotionele triggers in plaats van op de kenmerken van het product dat u ze aanbiedt.

Het is waar… mensen kopen van mensen die ze leuk vinden

Een andere is dat klanten kopen van mensen die ze aardig vinden, dus het is essentieel om empathie met de klant op te bouwen. In feite gaan verkooptechnieken in feite over het begrijpen van de klant en het krijgen van de klant om ja te zeggen. Het Ja-principe is erg belangrijk. Stel in het begin een onschuldige vraag, waarop de klant ongetwijfeld Ja moet antwoorden, en dit brengt de klant echt in de Ja-gemoedstoestand. Als u bijvoorbeeld een telefoon verkoopt, kunt u vragen of de klant goede communicatie belangrijk vindt. Dit is een van de meest bruikbare verkooptechnieken. Bedenk vooral dat de klant er niet van houdt om aan verkocht te worden. Succesvolle verkooptechnieken zorgen ervoor dat klanten niet het gevoel hebben dat aan hen wordt verkocht, maar dat zij het zijn die de beslissing nemen om te kopen.

Met andere woorden, het wordt steeds duidelijker dat succesvolle verkooptechnieken meer gaan over het focussen op de klant dan het focussen op de verkoper. Bedrijven in Australië die het meeste succes hebben geboekt bij het verbeteren van hun winstmarge, hebben zich geconcentreerd op de psychologie van de klant en op het binnendringen in het hoofd van de klant. In de kern van al uw communicatie wilt u weten wat de wens van uw klant is voor winst of zijn angst voor verlies. Alleen al die twee elementen zullen u in staat stellen uw techniek succesvol te structureren om echt in de geest van uw klant te komen.

Uw prospect zo snel mogelijk naar Ja brengen

Op dit moment is er in heel Australië een grote toename van het aantal zakelijke professionals dat verkoopworkshops bijwoont, die zich concentreert op redenen waarom de klant nee zegt en hoe deze redenen kunnen worden weggenomen. Verkoopvaardigheden gaan over de klant ja laten zeggen en de juiste vragen stellen, de behoeften van de klant begrijpen, de emotionele reactie van een klant aanspreken en de echte motivatie van de klant om te kopen te achterhalen.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.